Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Γεώργιος ο Χιοπολίτης

Συγγραφή : Τζεδόπουλος Γιώργος (26/7/2002)

Για παραπομπή: Τζεδόπουλος Γιώργος, «Γεώργιος ο Χιοπολίτης», 2002,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=4021>

Γεώργιος ο Χιοπολίτης (23/11/2009 v.1) Georgios Chiopolites - δεν έχει ακόμη εκδοθεί 

ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ

 

Κολλυβάδες
Όνομα που αποδόθηκε σε μοναχούς του Αγίου Όρους που προκάλεσαν, στα μέσα του 18ου αιώνα, διαμάχη σχετικά με την απόδοση κολλύβων και την τέλεση μνημόσυνων την Κυριακή, καθώς και με τη συχνή μετάληψη. Οι Κολλυβάδες υποστήριζαν ότι κατά την Κυριακή δεν πρέπει να τελούνται μνημόσυνα. Τάχθηκαν επίσης υπέρ της συχνής μετάληψης. Μεταξύ των αρχηγών τους αναφέρονται ο Μακάριος Νοταράς, ο Αθανάσιος Πάριος και ο Νικόδημος ο Αγιορείτης. Η διαμάχη, που συγκλόνισε την Ορθόδοξη Εκκλησία, ανέδειξε τους Κολλυβάδες ως εκπροσώπους μιας τάσης στο πλαίσιο της Εκκλησίας που απέρριπτε κάθε είδους νεωτερισμούς. Παρ' όλα αυτά, στη δράση και τη σκέψη των Κολλυβάδων είναι ορατές αρκετές "νεωτερικές" συμπεριφορές, όπως π.χ. η συνειδητή επιλογή της τυπογραφίας για τη μετάδοση των ιδεών τους. Από την κίνηση των Κολλυβάδων προήλθαν οι σημαντικότεροι πολέμιοι του Νεοελληνικού Διαφωτισμού.

 
 
 
 
 
 
 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>