|
Μια από τις περισσότερο διαδεδομένες λατρείες στη Μικρά Ασία υπήρξε αυτή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, άμεσα σχετιζόμενη με την άσκηση της ρωμαϊκής εξουσίας και την οικονομική ανάπτυξη των πόλεων. |
περισσότερα... |
|
|
Βαλαβάνη Ιωακείμ "Η καθημερινή ζωή στη Μικρά Ασία" |
|
|
|
|
|
|
|
Η απαγόρευση της λατρείας των εικόνων αποτέλεσε τον ακρογωνιαίο λίθο της θρησκευτικής πολιτικής των αυτοκρατόρων της δυναστείας των Ισαύρων τον 8ο αιώνα και της δυναστείας του Αμορίου τον 9ο αιώνα, προκαλώντας έντονες διαμάχες στο εσωτερικό της αυτοκρατορίας. Στο επίκεντρο της εικονομαχικής έριδας βρέθηκε η Μικρά Ασία, το σημαντικότερο τότε τμήμα του Βυζαντίου, στα εδάφη της οποίας έδρασαν κυρίως οι υποστηρικτές της εικονομαχικής πολιτικής, αλλά και πολλοί εικονόφιλοι που υποστήριζαν την... |
περισσότερα... |
|
|
Εισηγμένη Κεραμική Ρωμαϊκής Περιόδου |
|
|
|
|
|
|
|
Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι ο βασιλιάς της Λυδίας Κροίσος ήταν ο πρώτος που έκοψε αργυρά και χρυσά νομίσματα. Η παραγωγή χρυσών νομισμάτων αργότερα περιορίστηκε στα νομισματοκοπεία της Περσίας, ενώ οι μικρασιατικές πόλεις προτίμησαν την παραγωγή και διακίνηση αργυρών νομισμάτων τόσο στις τοπικές όσο και στις διεθνείς αγορές. |
περισσότερα... |
|
|
Εξισλαμισμός στη Μ. Ασία (11ος-15ος αι.) |
|
|
|
|
|
|
Επέμβαση των Δυνάμεων της Αντάντ στη Μικρά Ασία |
|
|
Η Αντάντ (Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία) επεδίωξε από το 1918 επ’ αόριστον παραμονή στην Μ. Ασία (Τουρκία) και την εκδίωξη του τουρκικού πληθυσμού προς την Κεντρική Ασία. Η άνοδος του Κεμάλ όμως οδήγησε σε σταδιακή συμφωνία με κάθε δύναμη ξεχωριστά μέχρι την οριστική αποχώρηση με την Συνθήκη της Λωζάννης (1923). |
|
|
|
Επιρροές της Σχολής της Κωνσταντινούπολης σε Ναούς της Μικράς Ασίας |
|
|
|
|
|
|
|
Το χωριό βρίσκεται σε πλαγιά βουνού, 23 χλμ. ΝΔ της Νικομήδειας. Πριν από τη Μικρασιατική Καταστροφή είχε 1.300-1.500 κατοίκους. Η βασική παραγωγική δραστηριότητα των κατοίκων ήταν η σηροτροφία. |
περισσότερα... |
|
|
|