Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Οδικό Δίκτυο στη Μ. Ασία (Βυζάντιο)

Συγγραφή : Δημητρούκας Ιωάννης (20/2/2003)

Για παραπομπή: Δημητρούκας Ιωάννης, «Οδικό Δίκτυο στη Μ. Ασία (Βυζάντιο)», 2003,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=5617>

Οδικό Δίκτυο στη Μ. Ασία (Βυζάντιο) (15/12/2009 v.1) Byzantine Roads in Asia Minor (15/12/2011 v.1) 
 

ΤΥΠΟΣ ΛΗΜΜΑΤΟΣ

Γενικό Λήμμα

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Οι Βυζαντινοί συντήρησαν, αξιοποίησαν και, όχι σπάνια, επεξέτειναν το υφιστάμενο ρωμαϊκό οδικό δίκτυο. Σταθμό για το οδικό δίκτυο της Μικράς Ασίας αποτέλεσε η μεταφορά της πρωτεύουσας στην Κωνσταντινούπολη (324-330 μ.Χ.), καθώς συνέβαλε αισθητά στην αύξηση της σημασίας των δρόμων που ξεκινούσαν από την Κωνσταντινούπολη και τα λιμάνια της νότιας ακτής της Προποντίδας, ενώ παράλληλα περιόρισε δραματικά την ως τότε σημαντική σημασία των δρόμων της βορειοδυτικής, δυτικής και νότιας Μικράς Ασίας. Σε κύρια οδική σύνδεση της Μικράς Ασίας αναδείχθηκε κατά τη Βυζαντινή περίοδο ο λεγόμενος «Οξύς δρόμος».

Γεωγραφικός εντοπισμός

Μικρά Ασία

Χρονολόγηση

4ος-11ος, 13ος, 15ος αιώνας

 
 
     
 
 
 
 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>