Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Σέλευκος Α΄ Νικάτωρ

Συγγραφή : Σκουνάκη Ιουλία (20/12/2005)

Για παραπομπή: Σκουνάκη Ιουλία, «Σέλευκος Α΄ Νικάτωρ», 2005,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=6103>

Σέλευκος Α΄ Νικάτωρ (23/1/2006 v.1) Seleucus I Nicator (21/3/2007 v.1) 

Πηγές

 

1. Αππ., Συρ. 53: εδώ ο Αππιανός, αντίθετα από τον Διόδωρο, αναφέρει ότι ο Σέλευκος προκάλεσε τον Αντίγονο, γι’ αυτό και εκείνος απαίτησε να ελέγξει τις προσόδους της βαβυλωνιακής σατραπείας.

2. Διόδ. 19.12.1-2 και 19.13.1-6: Ο Σέλευκος χρησιμοποιεί διάφορα στρατιωτικά και διπλωματικά τεχνάσματα για να αντιμετωπίσει τον Ευμένη.

3. Διόδ. 19.55.7: παραδίδεται ότι ο Αντίγονος, ύστερα από πρόρρησιν των Χαλδαίων αστρολόγων πως αν άφηνε τον Σέλευκο να φύγει (στην Αίγυπτο), θα κατέληγε αυτός ηγεμόνας όλη της Ασίας ενώ ο ίδιος θα σκοτωνόταν, καταδίωξε τον Σέλευκο αλλά χωρίς επιτυχία. Η ιστορία μάλλον δεν είναι αληθινή. Κατασκευάστηκε για να δικαιολογήσει τη μεταγενέστερη ηγεμονική παρουσία του Σελεύκου.

4. Διόδ. 19.90.4: πριν από τη μάχη της Γάζας οι στρατιώτες του Σελεύκου έχουν λιγοψυχήσει και αυτός τους καθησυχάζει λέγοντάς τους ότι το μαντείο των Βραγχιδών χρησμοδότησε ότι θα γίνει βασιλιάς. Η ιστορία δεν είναι ασφαλώς αληθινή, παρά εντάσσεται στο προπαγανδιστικό υλικό που παρουσίαζε το Σέλευκο ως τον αληθινό κληρονόμο της αλεξανδρινής αυτοκρατορίας, πάντα με την εύνοια του θεού Απόλλωνα.

5. Διόδ. 19.91.1-2: αναφέρεται ότι ο Σέλευκος ήταν δημοφιλής στους εγχώριους της Βαβυλώνας. Επιστρέφοντας στη Βαβυλώνα μετά τη μάχη της Γάζας πολλοί προσφέρονται να συμπράξουν μαζί του.

6. Αππ., Συρ. 59: υποτίθεται ότι στις αρχές του 3ου αι. π.Χ. συντάραξε τη σελευκική αυλή ένα σκάνδαλο. Ο Αντίοχος είχε ερωτευθεί παράφορα τη γυναίκα του πατέρα του Στρατονίκη. Ο Σέλευκος επέλεξε να του την παραχωρήσει, τον έχρισε συμβασιλέα και έστειλε το ζευγάρι στις Άνω Σατραπείες. Σκοπός εδώ είναι μάλλον να αιτιολογηθεί η απόφαση του Σελεύκου να χωρίσει το σελευκικό βασίλειο στα δύο.

7. Ιουστ. 17.1.7-8: όπου ο Ιουστίνος αναφέρει σαφώς ότι ο Σέλευκος επιδίωκε να επεκτείνει το βασίλειό του και ότι η κρίση στο μακεδονικό βασίλειο ήταν απλώς η αφορμή για να επιτεθεί στο Λυσίμαχο.

 
 
 
 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>