Άγιος Προκόπιος, Ναός Χαλάτς Μαναστίρ, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
Από τον ζωγραφικό διάκοσμο του Χαλάτς Μαναστίρ σώζονται μόνο η παράσταση της Βρεφοκρατούσας στο τεταρτοσφαίριο της αψίδας και ορισμένα απλά διακοσμητικά μοτίβα στα τόξα και στη βάση του τρούλου. Χρώμα έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για να τονίζει τον γλυπτό αρχιτεκτονικό διάκοσμο του ναού. Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται περί τα μέσα του 11ου αιώνα. |
περισσότερα... |
|
|
Άγιος Προκόπιος, Ναός, Καπιλί Βαντισί Κιλισεσί, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
|
|
|
|
Άγιος Προκόπιος, Ναός, Παντζαρλίκ Κιλισέ, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
Ένας από τους πιο λεπτομερείς χριστολογικούς κύκλους της περιοχής της Καππαδοκίας, με έμφαση στη δημόσια ζωή και τα θαύματα του Χριστού, κοσμεί το Pancarlık Kilise στην περιοχή του Αγίου Προκοπίου. Ανήκει στους αρχαϊκούς διακόσμους της περιοχής και χρονολογείται, κατά την επικρατέστερη άποψη, περί τον 9ο με 10ο αιώνα. |
περισσότερα... |
|
|
|
Αν και η αρχαϊκή πλαστική της Αιολίδας δεν είναι τόσο γνωστή, φαίνεται ότι η περιοχή διέθετε ένα δικό της, πρωτότυπο στιλ, το οποίο εκφράστηκε τόσο στην αρχιτεκτονική όσο και στην αγγειογραφία και την τορευτική. Με κέντρα παραγωγής τη Μύρινα, την Κύμη, την Πιτάνη, αλλά και τη Λέσβο, ήταν συνδεδεμένη στενά με την αρχαϊκή πλαστική της βόρειας Ιωνίας και επηρέασε τη γλυπτική παραγωγή τόσο της κυρίως όσο και της Μεγάλης Ελλάδας. |
περισσότερα... |
|
|
|
Ακριτικά Τραγούδια, Ο Κύκλος του Βασιλείου Διγενή Ακρίτα |
|
|
|
|
|
|
Ακριτικά Τραγούδια, Το Έπος του Βασιλείου Διγενή Ακρίτα |
|
|
|
|
|
|
Αλικαρνασσός (Αρχαιότητα), Μαυσωλείο, Γλυπτός Διάκοσμος |
|
|
|
|
|
|
Αμάσεια (Βυζάντιο), Ταφικό Μνημείο, Αϊναλί Μαγαρά, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
Το «Aynalı Mağara», στην Αμάσεια του Πόντου, τάφος λαξευμένος κατά τους Ελληνιστικούς χρόνους μέσα σε βράχο, μετατράπηκε σε ναό από τους χριστιανούς και διακοσμήθηκε με τρία στρώματα εικονογράφησης: το παλαιότερο αποτελείται από ανεικονικά θέματα, το δεύτερο από εικονιστικές παραστάσεις, ενώ από το τρίτο, που κάλυψε παλαιότερες τοιχογραφίες του δεύτερου στρώματος, δεν σώζεται τίποτα. Η εικονογραφική και τεχνοτροπική μελέτη των σωζόμενων τοιχογραφιών των δύο πρώτων στρωμάτων τις χρονολογεί στην... |
περισσότερα... |
|
|
Ανακάλυψη του Έπους του Διγενή |
|
|
Στο λήμμα αυτό εξετάζονται οι διαφορετικές επιπτώσεις στην ελληνική, την ποντιακή και την καππαδοκική λαογραφία από την ανακάλυψη (Τραπεζούντα, 1868) και δημοσίευση (Παρίσι, 1875) του έπους του Διγενή Ακρίτα. |
περισσότερα... |
|
|