|
Μια από τις περισσότερο διαδεδομένες λατρείες στη Μικρά Ασία υπήρξε αυτή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, άμεσα σχετιζόμενη με την άσκηση της ρωμαϊκής εξουσίας και την οικονομική ανάπτυξη των πόλεων. |
περισσότερα... |
|
|
Διονυσιακή Λατρεία στη Μ. Ασία |
|
|
|
|
|
|
Εορτές στη Μ. Ασία (Αρχαιότητα) |
|
|
|
|
|
|
Λατρεία Ελληνιστικών Ηγεμόνων στη Μ. Ασία |
|
|
Tην απόδοση λατρευτικών τιμών στο πρόσωπο του ηγεμόνα εισήγαγε ο Μέγας Aλέξανδρος, και από τις αρχές του 3ου αι. π.X. η πρακτική αυτή υιοθετήθηκε από τους ηγεμόνες και διαδόχους του Μεγάλου Αλεξάνδρου στους οποίους αποδόθηκαν ισόθεες τιμές (θυσίες, βωμοί, αγάλματα, ναοί, ιερείς, λιτανείες, γιορτές, αγώνες, επίθετα, κτλ.). Η λατρεία οργανώθηκε σε δύο επίπεδα. Σε επίπεδο πόλεων, η καθιέρωση της λατρείας γινόταν με ψήφισμα ως ένδειξη ευχαριστίας για τις ευεργεσίες των ηγεμόνων προς αυτές.... |
περισσότερα... |
|
|
Λατρεία Οικιστών και Επωνύμων Ηρώων |
|
|
|
|
|
|
|
Μαγεία στη Μ. Ασία (Αρχαιότητα) |
|
|
Η μαγεία διαδόθηκε στη Μικρά Ασία με την περσική κατάκτηση (546 π.Χ.). Μαρτυρείται κυρίως από τριών τύπων αρχαιολογικά και επιγραφικά ευρήματα: κατάδεσμους, κολοσσούς και φυλακτήρια. Γνώρισε μεγάλη διάδοση στην Αυτοκρατορική περίοδο και επιβίωσε ακόμα και μετά την επικράτηση του χριστιανισμού. |
περισσότερα... |
|
|
Μαντεία και Μαντική στη Μ. Ασία |
|
|
|
|
|
|
|
Μολονότι ο θρησκευτικός πολιτισμός του ελληνορωμαϊκού κόσμου ήταν πολυθεϊστικός, μονοθεϊστικές πεποιθήσεις υπήρχαν διάχυτες στον αρχαίο κόσμο κατά την Ελληνιστική και τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορική περίοδο. Η Μικρά Ασία μας έχει δώσει μια σημαντική ποσότητα στοιχείων σχετικά με μονοθεϊστικές λατρείες. Το σημαντικότερο όλων είναι ένα σώμα 300 περίπου επιγραφών που χρονολογούνται ανάμεσα στον 2 αι. π.Χ. και στον 4ο αι. μ.Χ. Επιπλέον, τα στοιχεία στο σύνολό τους οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι τα... |
περισσότερα... |
|
|
Μυστηριακές Λατρείες στη Μ. Ασία (Αρχαιότητα) |
|
|
|
|
|
|