Άγιος Προκόπιος, Ναός Χαλάτς Μαναστίρ, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
Από τον ζωγραφικό διάκοσμο του Χαλάτς Μαναστίρ σώζονται μόνο η παράσταση της Βρεφοκρατούσας στο τεταρτοσφαίριο της αψίδας και ορισμένα απλά διακοσμητικά μοτίβα στα τόξα και στη βάση του τρούλου. Χρώμα έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για να τονίζει τον γλυπτό αρχιτεκτονικό διάκοσμο του ναού. Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται περί τα μέσα του 11ου αιώνα. |
περισσότερα... |
|
|
Άγιος Προκόπιος, Ναός, Καπιλί Βαντισί Κιλισεσί, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
|
|
|
|
Άγιος Προκόπιος, Ναός, Παντζαρλίκ Κιλισέ, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
Ένας από τους πιο λεπτομερείς χριστολογικούς κύκλους της περιοχής της Καππαδοκίας, με έμφαση στη δημόσια ζωή και τα θαύματα του Χριστού, κοσμεί το Pancarlık Kilise στην περιοχή του Αγίου Προκοπίου. Ανήκει στους αρχαϊκούς διακόσμους της περιοχής και χρονολογείται, κατά την επικρατέστερη άποψη, περί τον 9ο με 10ο αιώνα. |
περισσότερα... |
|
|
Αμάσεια (Βυζάντιο), Ταφικό Μνημείο, Αϊναλί Μαγαρά, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
Το «Aynalı Mağara», στην Αμάσεια του Πόντου, τάφος λαξευμένος κατά τους Ελληνιστικούς χρόνους μέσα σε βράχο, μετατράπηκε σε ναό από τους χριστιανούς και διακοσμήθηκε με τρία στρώματα εικονογράφησης: το παλαιότερο αποτελείται από ανεικονικά θέματα, το δεύτερο από εικονιστικές παραστάσεις, ενώ από το τρίτο, που κάλυψε παλαιότερες τοιχογραφίες του δεύτερου στρώματος, δεν σώζεται τίποτα. Η εικονογραφική και τεχνοτροπική μελέτη των σωζόμενων τοιχογραφιών των δύο πρώτων στρωμάτων τις χρονολογεί στην... |
περισσότερα... |
|
|
Ανεικονική Ζωγραφική στη Μ. Ασία |
|
|
|
|
|
|
Αφροδισιάς (Βυζάντιο), Τοιχογραφία Αρχαγγέλου Μιχαήλ |
|
|
Εξαιρετικής ποιότητας τοιχογραφία με παράσταση του αρχάγγελου Μιχαήλ που χρονολογείται στον 6ο αιώνα. Βρέθηκε στο θέατρο της Αφροδισιάδος. Σπάνιο δείγμα πρωτοβυζαντινής ζωγραφικής, θεωρείται ότι δεν αποτελούσε τμήμα εικονογράφησης ναού αλλά αναθηματικό πίνακα για ιδιωτική χρήση. |
περισσότερα... |
|
|
Αφροδισιάς (Βυζάντιο), Ψηφιδωτά |
|
|
Σε κοσμικά κτήρια της Αφροδισιάδος παρατηρούνται ψηφιδωτά που χρονολογούνται μεταξύ του δευτέρου μισού του 4ου και του 5ου αι. Τα περισσότερα έχουν γεωμετρικά σχέδια, υπάρχουν όμως και κάποια με ζωομορφικές παραστάσεις. Αν και τα ψηφιδωτά που ανακαλύφθηκαν δεν είναι εξέχουσας ποιότητας, το γεγονός ότι εμφανίζεται αυτό το είδος πολυτελούς διακόσμησης αναδεικνύει τη συγκεκριμένη περίοδο ως εποχή ανάπτυξης και ευημερίας για την Αφροδισιάδα. |
περισσότερα... |
|
|
Βιθυνία (Βυζάντιο), Εργαστήρια Χειρογράφων |
|
|
|
|
|
|
Έφεσος (Βυζάντιο), Ναός Αγίου Ιωάννη Θεολόγου, Ζωγραφικός Διάκοσμος |
|
|
Ο εσωτερικός ζωγραφικός διάκοσμος της τρίκλιτης σταυροειδούς με τρούλο εκκλησίας του Ιουστινιανού, εκτός από ελάχιστα ίχνη, έχει χαθεί. Στο εσωτερικό του κύριου χώρου της εκκλησίας διατηρούνται σήμερα ίχνη τοιχογραφιών κίτρινου, κόκκινου, πράσινου και γαλάζιου χρώματος, ενώ μόνο στα πλάγια κλίτη σώζονται φυτικά σχέδια, φυλλοφόροι έλικες και σταυρόσχημα μοτίβα. Ίχνη ζωγραφικής εντοπίζονται επίσης στο προϊουστινιάνειο βαπτιστήριο. Τα εκτενέστερα ζωγραφικά μέρη έχουν βρεθεί στο σκευοφυλάκιο, ένα... |
περισσότερα... |
|
|
Ζέλβη, Ερημητήριο Μοναχού Συμεών, Επιγραφές |
|
|
|
|
|
|