Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Αφροδίτη της Κνίδου

Συγγραφή : Corso Antonio (13/3/2002)
Μετάφραση : Λέκα Ευρυδίκη

Για παραπομπή: Corso Antonio, «Αφροδίτη της Κνίδου»,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=7716>

Aphrodite of Cnidus (15/7/2008 v.1) Αφροδίτη της Κνίδου (8/10/2008 v.1) 

ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ

 

δωρικός ρυθμός, ο
Αρχιτεκτονικός ρυθμός που αναπτύχθηκε στην κυρίως Ελλάδα και στις δωρικές αποικίες, ειδικότερα στη Σικελία και την Κάτω Ιταλία, κατά τον 6ο αι. π.Χ. Στο δωρικό ρυθμό ο κίονας εδράζεται απευθείας στο στυλοβάτη, οι ραβδώσεις του κορμού είναι αβαθείς και σχηματίζουν οξείες ακμές, το κιονόκρανο αποτελείται από τον άβακα, τον εχίνο και το υποτραχήλιο, το επιστύλιο έχει αδιάρθρωτη επιφάνεια και η ζωφόρος αποτελείται από δύο εναλλασσόμενα μέλη: τα τρίγλυφα και τις μετόπες. Ο δωρικός ρυθμός χαρακτηρίζεται από τις αναλογίες των κιόνων που είναι βαριές σε σχέση με εκείνες του ιωνικού ρυθμού.

επίγραμμα, το
Μικρό περιεκτικό ποίημα με σατιρικό ή δηκτικό περιεχόμενο. Σύντομη κρίση αναφερόμενη σε κάποιον άνδρα ή έργο τέχνης.

κορινθιακός ρυθμός, ο
Αρχιτεκτονικός ρυθμός, ο πιο διακοσμητικός από τους αρχαίους ρυθμούς. Αναπτύχθηκε τον 4ο αι. π.Χ. στην κυρίως Ελλάδα και αποτέλεσε τον πιο διαδεδομένο ρυθμό κατά τη Ρωμαϊκή περίοδο. Διαφέρει ελάχιστα από τον ιωνικό, διατηρώντας παραπλήσιες αναλογίες με αυτόν. Ο κίονάς του εμφανίζει τις ίδιες ραβδώσεις, στέφεται όμως από εντελώς διαφορετικό κιονόκρανο, το οποίο αποτελείται από κάλαθο επενδεδυμένη εξωτερικά με τρεις σειρές πλαστικού φυτικού διάκοσμου. Οι δύο κατώτερες επάλληλες σειρές αναπαριστούν φύλλα ακάνθου, ενώ η ανώτερη σειρά περιλαμβάνει τέσσερις έλικες, τοποθετημένες συμμετρικά ανά δύο. Από αυτές, οι δύο ακραίες έχουν μεγαλύτερο ύψος, προεξέχουν κατά τη διαγώνιο και υποστηρίζουν την προέχουσα γωνία του άβακα, ενώ οι μεσαίες κάμπτονται προς τον κεντρικό άξονα του κίονα. Ο θριγκός στον κορινθιακό ρυθμό είναι όμοιος με τον ιωνικό.

σφόνδυλος (σπόνδυλος), ο
Τα κυλινδρικά τμήματα από τα οποία αποτελείται ο κορμός του κίονα.

 
 
 
 
 
 

1. Γραπτές πηγές

2. Η δημιουργία της Αφροδίτης της Κνίδου από τον Πραξιτέλη

2.1. Χρονολόγηση

2.2. Τα αίτια δημιουργίας της Αφροδίτης της Κνίδου

2.3. Τα μοντέλα για τη δημιουργία της Αφροδίτης της Κνίδου

2.4. Χρήση μαγείας για τη δημιουργία της Αφροδίτης της Κνίδου

2.5. Χρήση παριανού μαρμάρου για την Αφροδίτη της Κνίδου

3. Η ταύτιση του εικονογραφικού τύπου της Αφροδίτης της Κνίδου στα αντίγραφα

4. Παρατηρήσεις για τον εικονογραφικό τύπο της Αφροδίτης της Κνίδου

5. Παρατηρήσεις για την τεχνοτροπία της Αφροδίτης της Κνίδου

6. Η συμβολή του Νικία στη δημιουργία της Αφροδίτης της Κνίδου

7. Η πώληση του αγάλματος στους Κνιδίους

7.1. Η τοποθέτηση του αγάλματος στην Κνίδο

8. Η μετέπειτα τύχη της Αφροδίτης της Κνίδου

8.1. Στους ύστερους κλασικούς και πρώιμους ελληνιστικούς χρόνους

8.2. Από τους μέσους ελληνιστικούς ως τους ρωμαϊκούς αυτοκρατορικούς χρόνους

8.3. Η Αφροδίτης της Κνίδου στην Κωνσταντινούπολη

 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>