Encyclopaedia of the Hellenic World, Asia Minor FOUNDATION OF THE HELLENIC WORLD
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα AΑναζήτηση με το γράμμα BΑναζήτηση με το γράμμα CΑναζήτηση με το γράμμα DΑναζήτηση με το γράμμα EΑναζήτηση με το γράμμα FΑναζήτηση με το γράμμα GΑναζήτηση με το γράμμα HΑναζήτηση με το γράμμα IΑναζήτηση με το γράμμα JΑναζήτηση με το γράμμα KΑναζήτηση με το γράμμα LΑναζήτηση με το γράμμα MΑναζήτηση με το γράμμα NΑναζήτηση με το γράμμα OΑναζήτηση με το γράμμα PΑναζήτηση με το γράμμα QΑναζήτηση με το γράμμα RΑναζήτηση με το γράμμα SΑναζήτηση με το γράμμα TΑναζήτηση με το γράμμα UΑναζήτηση με το γράμμα VΑναζήτηση με το γράμμα WΑναζήτηση με το γράμμα XΑναζήτηση με το γράμμα YΑναζήτηση με το γράμμα Z
 

Painting

 
 

Page:

1

|

2

|

3

|

...

|

6

|

Next

 
 
 
 
 

Amaseia (Byzantium), Aynalı Mağara, Wall Painting

Amaseia (Byzantium), Aynalı Mağara, Wall Painting (20/1/2006 v.1) Αμάσεια (Βυζάντιο), Ταφικό Μνημείο, Αϊναλί Μαγαρά, Ζωγραφικός Διάκοσμος (14/10/2005 v.1)

“Aynalı Mağara” in Amaseia of Pontos, a rock-cut tomb of the Hellenistic period, was transformed into a church by the Christians and was decorated with three painting layers: the earlier includes abstract motifs and the second figurative representations, while nothing has been preserved from the third layer, which covered earlier paintings of the second layer. Due to iconographic and stylistic evidence of the preserved paintings of the first two layers, they have been dated to the period...

more...

 

Aniconic Art in Asia Minor

Aniconic Art in Asia Minor - to be assigned Ανεικονική Ζωγραφική στη Μ. Ασία - to be assigned

 

Aphrodisias (Byzantium), Wall-painting of St. Michael

Aphrodisias (Byzantium), Wall-painting of St. Michael (26/1/2006 v.1) Αφροδισιάς (Βυζάντιο), Τοιχογραφία Αρχαγγέλου Μιχαήλ (14/10/2005 v.1)

A fresco of exquisite quality, representing the archangel Michael and dating to the 6th century. It was discovered in the theatre of Aphrodisias. A rare example of early Byzantine painting, it is rather cosidered to be a votive table for personal use than part of the decoration of a church.

more...

 

Byzantine Painting in Cappadocia

Byzantine Painting in Cappadocia - to be assigned Μνημειακή Ζωγραφική στην Καππαδοκία - to be assigned

 

Cappadocia (Byzantium), "Archaic" iconographic programmes

Cappadocia (Byzantium), "Archaic" iconographic programmes - to be assigned Καππαδοκία (Βυζάντιο), Αρχαϊκά Εικονογραφικά Προγράμματα - to be assigned

 

Cappadocia (Byzantium), Avcılar, Bezirhanı, Katholikon, Wall painting

Cappadocia (Byzantium), Avcılar, Bezirhanı, Katholikon, Wall painting - to be assigned Καππαδοκία (Βυζάντιο), Αβτζιλάρ, Συγκρότημα Μπεζίρχανέ, Καθολικό, Ζωγραφικός διάκοσμος - to be assigned

 

Cappadocia (Byzantium), Avҫilar, Church of Karşıbecak, Wall Painting

Cappadocia (Byzantium), Avҫilar, Church of Karşıbecak, Wall Painting  (8/2/2006 v.1) Καππαδοκία (Βυζάντιο), Αβτζιλάρ, Ναός Καρσί Μπετζάκ, Ζωγραφικός Διάκοσμος (14/10/2005 v.1)

Two layers of a non-figural painted decoration have been fragmentarily preserved in the church of Karşıbecak at Avçilar (Matiane). The symbol of the cross holds a prominent position in the program, referring to the redemptive sacrifice of Christ. The choice and the arrangement of the decorative motives place the church within the “Graeco-oriental” school (7th – early 8th century). The dedicatory inscriptions of the church bear witness to the intellectual level of the donors.

more...

 

Cappadocia (Byzantium), Avҫilar, Church, Yusuf Koç Kilisesi, Wall Painting

Cappadocia (Byzantium), Avҫilar, Church, Yusuf Koç Kilisesi, Wall Painting  - has not been published yet Καππαδοκία (Βυζάντιο), Αβτζιλάρ, Ναός, Γιουσούφ Κοτς Κιλισεσί, Ζωγραφικός Διάκοσμος - has not been published yet

The iconographic program of the church of Yusuf Koç near Avҫilar, most probably dated to the first half of the 11th century, is almost entirely composed by portraits of saints of a votive character, that may have been associated with the burial use of the church or of a part of the church (the southern part, that had its own separate apse). Three donors have been located in equally numbered depictions, while one is mentioned on inscription.

 

Cappadocia (Byzantium), Çavuşın, Church of Nikephoros Phokas, Wall painting

Cappadocia (Byzantium), Çavuşın, Church of Nikephoros Phokas, Wall painting - to be assigned Καππαδοκία (Βυζάντιο), Τσαβουσίν, Ναός Νικηφόρου Φωκά, Ζωγραφικός Διάκοσμος - to be assigned

 

Ephesos (Byzanz), Johanneskirche, Malereien

Ephesos (Byzanz), Johanneskirche, Malereien (14/10/2005 v.1) Ephesos (Byzantium), Basilica of St. John, Wall Painting (30/3/2006 v.1) Έφεσος (Βυζάντιο), Ναός Αγίου Ιωάννη Θεολόγου, Ζωγραφικός Διάκοσμος (6/2/2006 v.1)

Die malerische Innenausstattung der dreischiffigen justinianischen Kreuzkuppelkirche ist bis auf wenige Reste verloren. Im Kircheninneren selbst haben sich heute Spuren von gelber, roter, grüner und blauer Freskomalerei als auch von vegetabilen Formen, Blattranken und Kreuzmotive nur in den Seitenschiffen erhalten. Auch im vorjustinianischen Baptisterium fanden sich Reste von Freskomalerei. Die umfangreichsten Funde von Malerei befinden sich im Skeuophylakion, einen Baukomplex der...

more...