1. Σούδ., βλ. λ. «Διονύσιος Αλικαρνασεύς» (παράγρ. 1171). Βλ. και εργογραφία. 2. Πορφ., Αρμον., εκδ. I. During, Porphyrios Kommnetar zur Harmonielehre des Ptolemaios (Goteborg 1932) σελ. 37.15-20. 3. Στέφ. Βυζ., βλ. λ. «Υδρέα». 4. Βίος Αισχύλου, εκδ. G. Dindorf, Aeschylus 3: Scholia in Aeschylum (Oxford 1851) σελ. 1-8, ιδιαιτέρως σελ. 7-8. Συγκεκριμένα σε κάποιο σημείο στη ροή του κειμένου σημειώνεται "...εκ της Μουσικής Ιστορίας". Υπάρχει διαφωνία ως προς το αν εννοείται ότι από τη Μουσική Ιστορία προέρχεται η παράγραφος που έπεται, η οποία σχολιάζει το μεγαλείο των προσώπων του, ή εκείνη που προηγείται, η οποία πραγματεύεται τα σκηνικά ευρήματα του Αισχύλου και αποτιμά τη δραματουργία του σε σχέση με τους προγενέστερους και τους μεταγενέστερους τραγωδούς. Scherer, C., De Aelio Dionysio musico qui vocatur (Bonn 1886) σελ. 38. 5. Σούδ., βλ. λ. «Παμφίλη», «Σωτηρίδας», «Αντιφάνης Δημοφάνους»,« Ορφεύς Οδρύσης». 6. Φώτ., Λεξ., βλ. λ. «Νύμφαι». 7. Σχόλιο σε Πίνδ. Ν 9. 8. Σε κάποια χειρόγραφα σημειώνεται κάποιος Διονύσιος άπαξ ως δημιουργός και των τριών και δύο φορές ως δημιουργός του "Ύμνου στη Μούσα". Ο Ιωάννης ο Φιλαδελφεύς (εποχή Ιουστινιανού) ωστόσο παραδίδει τον "Ύμνο στη Νέμεσι" ως έργο του Μεσομήδη, λυρικού ποιητή και μουσικού σύγχρονου του Διονυσίου. Κάποιοι μελετητές αποδίδουν και τους τρεις ύμνους στο Μεσομήδη, ενώ άλλοι μόνο τον" Ύμνο στον Ήλιο" και τον "Ύμνο στη Νέμεσι". Άλλοι αποδίδουν τον "Ύμνο στον Ήλιο" και τον "Ύμνο στη Μούσα" στο Διονύσιο και τον "Ύμνο" στη Νέμεσι στο Μεσομήδη. 9. Έχει διατυπωθεί και η άποψη ότι οι μελωδίες δεν αποτελούν παρά αποκατάσταση των Βυζαντινών χρόνων επάνω στους αρχαίους (του 2ου αι. μ.Χ.) στίχους. Henderson, I., "Ancient Greek Music", στο Welllesz, E. (επιμ.) Ancient and Oriental music (The New Oxford History of Music 1, Oxford 1969) σελ. 371-373. Πρβλ. Pohlmann, E., Denkmaler altgriechischer Musik (Nurnberg 1970) σελ. 30. |