Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Φιλόπαππος Γάιος Ιούλιος

Συγγραφή : Πατσιάδου Λίλα (24/10/2002)

Για παραπομπή: Πατσιάδου Λίλα , «Φιλόπαππος Γάιος Ιούλιος», 2002,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=6614>

Φιλόπαππος Γάιος Ιούλιος (28/5/2009 v.1) Philopappus Gaius Julius (19/4/2011 v.1) 

ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ

 

frater arvalis, ο
Μέλος ενός σώματος δώδεκα ιερέων (fratres arvales) με καταγωγή από οικογένειες συγκλητικών. Ο εκάστοτε αυτοκράτορας πάντα ήταν μέλος, ενώ ο πρόεδρος (magister) και άλλο ένα μέλος ψηλά στην ιεραρχία του σώματος (flamen) εκλέγονταν κάθε χρόνο. Τα χαρακτηριστικό τους έμβλημα ήταν μία λευκή ταινία που δενόταν γύρω από την κεφαλή και έφερε ατράκτους καλαμποκιού. Η κυριότερη υποχρέωσή τους ήταν η τέλεση εορτής προς τιμή της Ceres (Δήμητρα). Η πρωιμότερη επιγραφή που σχετίζεται με αυτούς χρονολογείται στο 20-21 π.Χ. και η οψιμότερη στο 325 μ.Χ.

πραιτοριανός, ο
Αυτός που ανήκει στην αυτοκρατορική φρουρά.

ύπατος, ο (consul)
Αξιωματούχος του ρωμαϊκού κράτους. Την περίοδο της Δημοκρατίας ήταν το ανώτατο πολιτικό και στρατιωτικό αξίωμα της πολιτείας, ενώ κάθε χρόνο εκλέγονταν δύο ύπατοι. Το υπατικό αξίωμα επιβίωσε και στην Αυτοκρατορική περίοδο με τιμητικό πλέον χαρακτήρα, καθώς και στην Πρώιμη Βυζαντινή περίοδο. Μετά τον 6ο αιώνα η θέση του υπάτου στη βυζαντινή αυλική ιεραρχία ήταν χαμηλή, μόλις ανώτερη του σπαθαρίου, αλλά το 10ο αιώνα εμφανίζεται και πάλι ως αξίωμα, πιθανώς με δικαστικές αρμοδιότητες. Ο τίτλος του υπάτου παύει να χρησιμοποιείται μετά το 12ο αιώνα.

 
 
 
 
 
 
 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>